קורס מכירות

לעתים נדמה, שכדי למצוא קורס מכירות המתאים לצרכינו עלינו להכיר טכניקות מכירה ולהיזהר מפניהן, וכאן בעצם מתחיל הפרדוקס – ועמו המלכוד המפורסם. למעשה, גם אם נדמה שמדובר במקרה קלאסי של ביצה ותרנגולת, נוכל לזהות היכן יקנו לנו את הכישורים הרצויים והמיומנויות הנדרשות, ואיזה קורס ימכור לנו "לוקשים".

קורס מכירות

סקר שוק בשוק העבודה
בין אם מדובר בארגונים וחברות ובין אם מדובר באנשי עסקים פרטיים, תחום המכירות הוא קריטי להצלחה, ועל כן מושקעים בו משאבים רבים. לצד ההנחה לפיה יש מי שחונן ביכולות המכירה ומי שלא, נבנו אסטרטגיות שיווקיות, נוסחו תכנים ממוקדי מטרה, ובעצם "פוצח" המתכון המגדיר את פעולות המכירה.

קורס מכירות לא רק מעביר את כל המידע שנאגר עם השנים, אלא גם מהווה עבור תלמידיו פלטפורמה ראשונית להתנסות ולחדד בה את הכישורים הנלמדים. אחת הדרכים לבדוק האם לקורס יש השפעה לטווח ארוך (או, במילים אחרות: האם הוא מגשים את ההבטחה שלשמה הוא קיים) מומלץ לפגוש בוגרים שיצאו אל השוק, יישמו את החומר הנלמד ויש להם פרספקטיבה טובה למדי באשר ליעילותו.

לא רק מערכי שיעור
קורס מכירות הוא, אם כן, זירת ההתנסות הראשונה, במהלכה מתרגלים את החומר התיאורטי, אך יש לו גם ערך מוסף חשוב ביותר, מעצם הכינוס של קבוצת אנשים בעלי מטרה משותפת ובעלי כישורים דומים ושאיפות מקצועיות דומות. החיכוך עם דמויות המשקפות לנו את עצמנו, מפתח את מיומנויות התקשורת הבין-אישית ומקנה לנו הבנה מעמיקה יותר של עצמנו ושל זולתנו .

במיוחד בתחום המכירות, פרמטרים כדוגמת תקשורת בין אישית מפותחת ואינטליגנציה רגשית גבוהה, הם כלים בסיסיים להצלחה עתידית. המפגש הלימודי הוא מפרה, מעודד אינטראקציה ומעורר גירויים אינטלקטואליים, כך שבבוא העת, כאשר תלמיד יצא אל השוק ועולם המכירות האמיתי, הוא יוכל לזהות התנגדויות ולטפל בהן, ואף להפעיל אינטואיציה בריאה, המגובה בידע של טכניקות מכירה וסגירת עסקאות.

מבוא לחיי היום יום
את המשפט "העולם הוא במה וכולנו שחקנים" טבע אמנם וויליאם שייקספיר, אך הרלוונטיות שלו תקפה עד עצם היום הזה. העולם, במקרה של קורס מכירות ועל פי הגדרתו העדכנית, הוא העולם העסקי, והשחקנים הם המוכרים והקונים. יש מי שיאמר, שמכירות הן לא נחלתן של העולם העסקי בלבד כי אם דרך חיים, והשפעתן על חיינו גולשת מן העסקי אל האישי.

מעצם הרעיון המנחה לפיו עולם העסקים מושתת על תקשורת, הרי ששיפור יכולות אלו משליך גם על חיי הפרט בכל מובן, החל מן היחסים בין המשפחה והחברים, וכלה באינטראקציות מזדמנות. אם כן, בכוחו של קורס מכירות לשנות מקצה לקצה לא רק את יכולות המכירה אלא אף את יחסי האנוש שלכם.

בתי ספר למכירות מונעים על ידי האמונה לפיה, כל אדם יכול להיות איש מכירות מקצועי, אם רק ידבק בעקרונות הנלמדים וישאף להשתפר כל העת. בניגוד לטענתם של רבים, המשוכנעים כי מכירות הוא כישרון מולד, מעין חוש ששי, הרי שבוגרים רבים של קורס מכירות יספרו לכם את ההפך.
בין שלל הטכניקות והשיקולים הפסיכולוגיים המייצרים מכירה, בוגרי הקורס נחשפים לעולם הקואוצ'ינג (אימון אישי) ומגלים בעצמם יכולות שלא ידעו על קיומם, והם חשים מועצמים יותר ובטוחים בעצמם, מה שמוביל אותם להצלחה במכירות.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.