פרסום עסק באינטרנט

פרסוםהמין האנושי טרח לחלק את הזמנים על פני כדור הארץ למיני תקופות ועידנים; הדינוזאורים למשל, שתקופת שלטונם הבלתי מעורערת על הכדור נמשכה כמה מאות מיליוני שנים, או עידן הקרח, ששינה את האקלים מקצה לקצה ונמשך פרק זמן לא מבוטל.

תקופתנו הוכתרה כ"עידן האינטרנט", עידן שבו כל המידע (כדוגמת זה שצוין בהקדמה שלהלן) זורם ברשת ונגיש לכולם. מידע הוא כוח, ויש להשתמש בו בתבונה. פרסום עסק באינטרנט נשען על העוצמה הבלתי נתפשת של הרשת, ונסמך על חוכמת ההמונים.

אינטימיות רשתית
כאשר אנו מקימים עסק, אנו פונים אל פלח שוק, הוא אותו נתח מן האוכלוסייה שהמוצר או השירות שאנו מספקים יעניין אותו, יענה לצרכיו ויניע אותו לבצע רכישה. ההיכרות האינטימית הזו עם צרכיו והעדפותיו של קהל לקוחותינו, מאפשר לנו לפרסם באופן ממוקד, תוך פנייה אישית כמעט.

לאינטימיות הנוצרת בין הלקוח למוצר יש השפעה פסיכולוגית ורגשית, וקירבה זו, המתרחשת כבר בחלל הביתי מול המסך, פועלת את פעולתה. בנוסף, המידע הרב הזורם ברשת מאפשר לכל אחד מאיתנו לבחון היבטים רבים של השירות או המוצר, כך שמתחיל להיווצר מעין קשר, תחושת היכרות אישית כמעט. כאשר עסק אינו נוכח כלל ברחבי הרשת בעידן זה, הוא משול לעסק שאינו קיים.

פרסום עסק ברשת לא רק מבצע הצהרה: הנני כאן, אלא גם נותן משנה תוקף לקיומו של השירות או המוצר, משום שזו הפלטפורמה שבה אנשים מחפשים ומוצאים את מבוקשם בכל רחבי העולם.

אנשי העולם הגדול יודעים
ב-2004 יצא לאור ספרו של ג'יימס סורובסקי, בו הוגדרה לראשונה "חוכמת ההמונים" כמושג בעל משמעויות בעולם העסקי. לשיטתו של סורובסקי, חוכמתו של ההמון גדולה יותר מזו של המומחה היחיד, במידה ומתקיימים מספר תנאים. בין התנאים שצוינו דובר על המון בעל מגוון של דעות, כאשר לכל אינדיבידואל דעה אישית ופרספקטיבה אחרת. האם הרשת האינטרנטית מקיימת את התנאי הזה? וודאי.

תנאי אחר מציין קהל אנשים מגוון, שאף אחד מן החברים באותו קהל אינו תלוי באחר ועל כן אינו מוטה לשום כיוון. גם במקרה זה מקיימת הרשת את הקריטריון במלואו.
הספר מתאר מחקר, המבסס את ההוכחה לפיה התוצאות הטובות ביותר לארגון יתקבלו מקבוצות מגוונות שאין בהן היררכיה, והן יתנו את המענה המדויק ביותר.

אם כן, ניתן לומר כי הרשת האינטרנטית מתפקדת כיחידת מידע המורכבת מאורגניזמים רבים המפעילים אותה.
פרסום עסק באינטרנט לא רק מעיד על קיום אלא גם מעורר לא פעם תגובת שרשרת, או – במונחים הדיגיטאליים: האפקט הויראלי. אחד ההיבטים הנחקרים ביותר בעידן האינטרנט הוא הויראליות: עדיין לא פוצחה הנוסחה המבטיחה כי סרטון או טקסט יפרצו ויגיעו לקהל של מיליונים בזמן קצר. כל מסע פרסום, אם הוא מתבצע בצורה חכמה, יכול לקבל חשיפה בקנה מידה שלא היה מושג בכל אמצעי אחר. פרסום עסק באינטרנט, אם כן, הוא ההימור המשתלם ביותר, במיוחד משום היותו נטול כל סיכונים.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.